MAIG
MARÇ/ABRIL
FEBRER
GENER
* ACTIVITATS:
NOVEMBRE/DESEMBRE
Joc interactiu
OCTUBRE
*MÚSIC: L.V. BEETHOVEN
* OBRA: ÓPERA LA TRAVIATA. EL BRINDIS
* MÚSIC: GIUSEPPE VERDI
Aquest fragment permet que els fillets/es
descobreixin una forma d’organitzar la interpretació d’una melodia amb la
participació d’orquestra, coro i solistes. El caire alegre de la peça i el
moment en que s’interpreta, desprès d’haver menjat, creen un ambient de
proximitat als fillets/es i s’impliquen amb la música.
- * MOTIVACIÓ: Copes
- * REFERÈNCIA GRÀFICA: Foto del
compositor i diferents il·lustracions.
- * ACTIVITATS:
o
Presentar l’obra mitjançant les
copes de Cava (fent un xin-xin).
o
Escoltar l’obra. Conversa sobre
l’obra i que els hi ha semblat (que s’imaginen)
o
Deduir quins personatges
intervenen a l’obra, mitjançant titelles.
o
Representació de la música.
o
Veure l’òpera en el Youtube
MARÇ/ABRIL
* OBRA: DANZA HÚNGARA nº7
* MÚSIC: Johannes Brahms
Aquesta
dansa és un exemple de les obres que agraden als fillets/es per la seva
dinàmica i expressivitat. El seu aire convida a ballar, i a gaudir de la dansa.
El cos, ens dur a moure’ns, sense adonar-nos, així duem la pulsació amb una
flexibilitat del ritme. Es capten molt clarament les repeticions, que ens
permet distingir cada tema.
* MOTIVACIÓ: Metrònom
- * REFERÈNCIA GRÀFICA: Foto del
compositor i vídeos
Es treballa principalment el
ritme i l’estructura de l’obra.
-
* ACTIVITATS:
o
Escoltar l’obra
o
Parlar de l’obra i com era en
aquella època.
o
Seguim la pulsació de l’obra amb instruments.
Segons el metrònom.
o
Miram l’estructura que té.Identificar
les melodies que integra l’obra.
o
Coreografies expressant l’estructura
de l’obra. Veiem exemple en un vídeo.
* ESQUEMA DE L'ESTRUCTURA:
FEBRER
* OBRA: JUEGO DE NIÑOS. “LA PEONZA.
IMPROMTU” (Allegro Vivo)
És una obra inspirada al món dels
infants, ja que fa referència a un joc
infantil, sa baldufa. La composició de l’obra va relacionada amb els moviments
d’aquesta jugueta (inici del moviment, rodar i aturar), fa que els fillets
estableixin la relació entre la música i la jugueta.
- * MOTIVACIÓ:Una baldufa
- * REFERÈNCIA GRÀFICA: Foto del
compositor i diferents il·lustracions.
Pretén
estimular el sentit del ritme dels infants, estructurar de l’obra en diferents
moviments i l’ambient proper dels jocs infantils.
-
* * ACTIVITATS:
o
Presentar l’obra mitjançant la
Baldufa. Observar-la i fer-la rodar.
o
Escoltar l’obra. Conversa sobre
l’obra i que els hi ha semblat.
o
Observació dels moviments de la
baldufa, corresponent a un fillet.
o
Expressar amb el cos el moviment
que faria la baldufa, tot seguint la música.
GENER
* OBRA: L’ELEFANT PETIT
"L'Elefant
Petit" és una música que composà Mancini el 1962 per a la pel·lícula
Hatari. En l’Elefant Petit, Mancini juga amb les tessitures dels instruments de
vent metall i vent fusta. En la primera part i la part final de l’obra trobem
que la melodia la porta un clarinet, i entremig una flauta travessera fa una
variació del tema. El baix el generen els dos instruments de vent més greus: el
fagot i la tuba.
- * MOTIVACIÓ: Elefant de peluix
- * REFERÈNCIA GRÀFICA: Foto del
compositor i diferents il·lustracions.
S’ha
treballat principalment els diferents ritmes de la música
* ACTIVITATS:
o
Escoltat l’obra
o
Seguir les il·lustracions tot
seguint la música. Cada vegada que l’elefant passeja la música és igual
o
Diferenciar diferents ritmes.
NOVEMBRE/DESEMBRE
* OBRA: ARIA PAPAGENO I PAPAGENA (part
de l’opera de la Flauta Màgica)
* MÚSIC: W.A. MOZART
Escoltar i
veure una obra cantada (opera) fa que els fillets/es, es quedin sorpresos de
les veus i la plasticitat dels seus personatges.
-
* * MOTIVACIÓ: Conte
- * REFERÈNCIA GRÀFICA: Foto del
compositor
S’ha
treballat principalment l’atura (greu/agut) i la intensitat (fort/fluix). Així
com, també, el concepte de l’OPERA. (Teatre Cantat)
- * ACTIVITATS:
o
Hem escoltat un conte de la vida
i obres de Mozart, de manera dinàmica i vivencial.
o
Escoltam l’ària de Papageno i
Papagena, fent èmfasi a les dues persones que canten i recalcant l’altura de
les veus (agut i greu) així com la intensitat (fort i fluix)
o
Veiem a la pantalla el tros de
L’OPERA; l’ària de Papageno i Papagena.
o
Amb instruments de petita
percussió jugam a identificar l’altura (agut i greu) així com tocam (fort i
fluix)
o
Joc interactiu de Greu/Agut
Joc interactiu
OCTUBRE
*MÚSIC: L.V. BEETHOVEN
*OBRA: CONTRADANZA Nº8
La
brevetat i la simplicitat de l’estructura de l’obra, la claredat dels
contrastes sonors i l’ambient alegre i dinàmic fan que sigui atractiva pels
fillets/es. Proporciona alegria i dóna ganes de ballar.
*MOTIVACIÓ: Plumero (de les
festes)
- *REFERÈNCIA GRÀFICA: Foto del
compositor
Hem
escoltat la música durant quatre setmanes i cada setmana s’ha introduït una
activitat nova, treballant principalment el ritme de la música (lent/depresa)
*ACTIVITATS:
o
Els fillets/es asseguts al terra
amb les mans obertes cap al davant formant un semicercle la mestra de peus,
quan sona la música la mestra passa el plumero per damunt les mans, marcant el
ritme. A cada final de la secció s’atura marcant els silencis. Desprès ho pot
fer algun dels fillets/es.
o
Es marca el ritme de la cançó
(lent/despresa) amb les mans picant damunt les cuixes i fent la pluja amb els
dits (lent – goteja / despresa -plou).
o
Es marca el ritme de la cançó
caminant a poc a poc o corrent. Movent-se per l’aula segons ens sentim.
o
Es marca el ritme amb instruments
de percussió.
Quin Projecte de Música més interessant!
ResponEliminaEnhorabona per aquesta feina tan bona... ;-)
Mónica