ELS NOSTRES AMICS: ELS MÚSICS

MAIG
* OBRA: ÓPERA LA TRAVIATA. EL BRINDIS

* MÚSIC: GIUSEPPE VERDI

Aquest fragment permet que els fillets/es descobreixin una forma d’organitzar la interpretació d’una melodia amb la participació d’orquestra, coro i solistes. El caire alegre de la peça i el moment en que s’interpreta, desprès d’haver menjat, creen un ambient de proximitat als fillets/es i s’impliquen amb la música.

-          * MOTIVACIÓ: Copes

-         *  REFERÈNCIA GRÀFICA: Foto del compositor i diferents il·lustracions.

-        *   ACTIVITATS:
o   Presentar l’obra mitjançant les copes de Cava (fent un xin-xin).
o   Escoltar l’obra. Conversa sobre l’obra i que els hi ha semblat (que s’imaginen)
o   Deduir quins personatges intervenen a l’obra, mitjançant titelles.
o   Representació de la música.
o   Veure l’òpera en el Youtube









MARÇ/ABRIL

* OBRA: DANZA HÚNGARA nº7

* MÚSIC: Johannes Brahms

Aquesta dansa és un exemple de les obres que agraden als fillets/es per la seva dinàmica i expressivitat. El seu aire convida a ballar, i a gaudir de la dansa. El cos, ens dur a moure’ns, sense adonar-nos, així duem la pulsació amb una flexibilitat del ritme. Es capten molt clarament les repeticions, que ens permet distingir cada tema.

* MOTIVACIÓ: Metrònom

-   * REFERÈNCIA GRÀFICAFoto del compositor i vídeos

Es treballa principalment el ritme i l’estructura de l’obra.
-          
     * ACTIVITATS:
o   Escoltar l’obra
o   Parlar de l’obra i com era en aquella època.
o   Seguim la pulsació de l’obra amb instruments. Segons el metrònom.
o   Miram l’estructura que té.Identificar les melodies que integra l’obra.
o   Coreografies expressant l’estructura de l’obra. Veiem exemple en un vídeo.

* ESQUEMA DE L'ESTRUCTURA:





 


FEBRER

* OBRA: JUEGO DE NIÑOS. “LA PEONZA. IMPROMTU” (Allegro Vivo)

* MÚSIC: GEORGE BIZET

És una obra inspirada al món dels infants,  ja que fa referència a un joc infantil, sa baldufa. La composició de l’obra va relacionada amb els moviments d’aquesta jugueta (inici del moviment, rodar i aturar), fa que els fillets estableixin la relació entre la música i la jugueta.

-     MOTIVACIÓ:Una baldufa

-  REFERÈNCIA GRÀFICA:  Foto del compositor i diferents il·lustracions.

Pretén estimular el sentit del ritme dels infants, estructurar de l’obra en diferents moviments i l’ambient proper dels jocs infantils.
-         
*  * ACTIVITATS:
o   Presentar l’obra mitjançant la Baldufa. Observar-la i fer-la rodar.
o   Escoltar l’obra. Conversa sobre l’obra i que els hi ha semblat.
o   Observació dels moviments de la baldufa, corresponent a un fillet.
o   Expressar amb el cos el moviment que faria la baldufa, tot seguint la música.






GENER

* OBRA: L’ELEFANT PETIT

* MÚSIC: HENRY MANCINI


"L'Elefant Petit" és una música que composà Mancini el 1962 per a la pel·lícula Hatari. En l’Elefant Petit, Mancini juga amb les tessitures dels instruments de vent metall i vent fusta. En la primera part i la part final de l’obra trobem que la melodia la porta un clarinet, i entremig una flauta travessera fa una variació del tema. El baix el generen els dos instruments de vent més greus: el fagot i la tuba.

-   * MOTIVACIÓ: Elefant de peluix

-   REFERÈNCIA GRÀFICA: Foto del compositor i diferents il·lustracions.

S’ha treballat principalment els diferents ritmes de la música

* ACTIVITATS:
o   Escoltat l’obra
o   Seguir les il·lustracions tot seguint la música. Cada vegada que l’elefant passeja la música és igual
o   Diferenciar diferents ritmes.
o   Representar la historieta del petit elefant, tot seguint la música.



















NOVEMBRE/DESEMBRE

* OBRA: ARIA PAPAGENO I PAPAGENA (part de l’opera de la Flauta Màgica)
* MÚSIC: W.A. MOZART

Escoltar i veure una obra cantada (opera) fa que els fillets/es, es quedin sorpresos de les veus i la plasticitat dels seus personatges.
-      
*    * MOTIVACIÓ: Conte
-      * REFERÈNCIA GRÀFICA: Foto del compositor

S’ha treballat principalment l’atura (greu/agut) i la intensitat (fort/fluix). Així com, també, el concepte de l’OPERA. (Teatre Cantat)

-      * ACTIVITATS:
o   Hem escoltat un conte de la vida i obres de Mozart, de manera dinàmica i vivencial.
o   Escoltam l’ària de Papageno i Papagena, fent èmfasi a les dues persones que canten i recalcant l’altura de les veus (agut i greu) així com la intensitat (fort i fluix)
o   Veiem a la pantalla el tros de L’OPERA;  l’ària de Papageno i Papagena.
o   Amb instruments de petita percussió jugam a identificar l’altura (agut i greu) així com tocam (fort i fluix)

o   Joc interactiu de Greu/Agut




Joc interactiu 





OCTUBRE

*MÚSIC: L.V. BEETHOVEN
*OBRA: CONTRADANZA Nº8

La brevetat i la simplicitat de l’estructura de l’obra, la claredat dels contrastes sonors i l’ambient alegre i dinàmic fan que sigui atractiva pels fillets/es. Proporciona alegria i dóna ganes de ballar.

*MOTIVACIÓ: Plumero (de les festes)
-      *REFERÈNCIA GRÀFICA: Foto del compositor

Hem escoltat la música durant quatre setmanes i cada setmana s’ha introduït una activitat nova, treballant principalment el ritme de la música (lent/depresa)

*ACTIVITATS:
o   Els fillets/es asseguts al terra amb les mans obertes cap al davant formant un semicercle la mestra de peus, quan sona la música la mestra passa el plumero per damunt les mans, marcant el ritme. A cada final de la secció s’atura marcant els silencis. Desprès ho pot fer algun dels fillets/es.
o   Es marca el ritme de la cançó (lent/despresa) amb les mans picant damunt les cuixes i fent la pluja amb els dits (lent – goteja / despresa -plou).
o   Es marca el ritme de la cançó caminant a poc a poc o corrent. Movent-se per l’aula segons ens sentim.
o   Es marca el ritme amb instruments de percussió.



1 comentari:

  1. Quin Projecte de Música més interessant!
    Enhorabona per aquesta feina tan bona... ;-)

    Mónica

    ResponElimina